FAQ


  1. WIE EN WAT

Wat is Refurnified?

Refurnified is het tweedekansjeskanaal van Furnified en Going Objects. Wij zijn er immers van overtuigd dat ook items met lichte tot duidelijk zichtbare onvolkomenheden een leuk plekje kunnen veroveren in jouw interieur - en jij bespaart er heel wat geld mee!

 

Klinkt goed! Wanneer moet ik waar zijn?

Hier en nu, op deze webshop! Af en toe organiseren we wel eens een offline event rond Refurnified – maar daarover brengen we je tijdig op de hoogte via onze socials.

 

  1. DIENSTEN EN ADVIES

Kan ik op voorhand items reserveren?

Nee. Refurnified verloopt volgens het ‘first come, first serve’-principe. Weg is weg, met andere woorden.

 

Kan ik bij mijn aankoop door jullie team geadviseerd worden?

Nee. Refurnified is enkel en alleen een aanbieder van tweedekansproducten – verder verlenen we geen diensten of advies.

 

  1. PRODUCTEN EN COLLECTIES

Wat verstaan jullie onder tweedekansjes?

Onze tweedekansjes zijn producten in gebruikte staat: samples, showroommodellen, klantenretours, of photoshoot-items. Net daarom kunnen we je deze meubelen en accessoires aan een extreem voordelige prijs aanbieden. 

 

Worden er via Refurnified ook items van jullie zustermerk Going Objects verkocht?

Ja. Je zal op onze webshop ook een selectie tweedekans-badkamermeubels aantreffen. Sla je slag!

 

  1. BESTELLING, BETALING, EN HERROEPING

Kan ik (een) item(s) komen bekijken en ter plekke betalen?

Nee. Je koopt op basis van de online foto’s en productomschrijving, en betaalt via de beveiligde checkout-omgeving van de webshop.

Weet wel dat we je alle ruimte en tijd bieden om - bij aflevering via het Refurnified Pick-Up Point - je aankoop grondig te bekijken en te controleren. Ben je niet volledig tevreden met je aankoop, dan kan je deze op dat moment nog steeds herroepen. In dat geval gaan over tot annulering van de aankoop, en betalen we je het aankoopbedrag integraal terug. 

 

Welke betaalwijzen accepteren jullie op Refurnified?

Je kan je winkelmandje betalen met iDeal, creditcard, bancontact of overschrijving.

 

Kan ik mijn Furnified-cadeaubon gebruiken voor een Refurnified-aankoop?

Nee. Cadeaubonnen uitgegeven door Furnified of Going Objects kunnen niet aangewend worden bij de aankoop van tweedekansjes.

 

Kan er nog onderhandeld worden over de prijs?

Nee. Op basis van de staat van de producten hebben wij er een eerlijke, verlaagde prijs op geplakt. Deze tweedekansjes-prijzen zijn finaal.

Ook in het geval jij uitzonderlijk bijkomende onvolkomenheden opmerkt tijdens het nakijken van je aankoop bij de aflevering via het Refurnified Pick-Up Point, kan er geen extra korting bedongen worden.

 

Kan ik mijn aankoop herroepen?

Ja – ter plekke in het Pick-Up Point. Op het moment van aflevering bieden we je alle ruimte en tijd om je aankoop te bekijken, te controleren en te inspecteren.

In het geval van niet-conformiteit of een tegenvallende look, kan je zo (een deel van) je aankoop herroepen en annuleren. Let wel: bij extra schade of onvolkomenheden kan er geen extra korting bedongen worden – ofwel accepteer je het product in de actuele staat aan de afgesproken prijs, ofwel herroep je het.

Bij herroeping gaan we over tot integrale terugbetaling van het aankoopbedrag. Dit zal binnen de 14 werkdagen gebeuren, op het betaalmiddel waarmee je de initiële aankoop deed.

Belangrijk: Na inspectie, en dus bij acceptatie van je aankoop door aflevering van de items via het Refurnified Pick-Up Point, vervalt je recht op herroeping. Je kan (een deel van) je aankoop daarna dan ook niet meer retourneren.

 

  1. VERZENDING, LEVERING, EN RETOURS

Kan ik mijn aankoop door jullie transportservices laten leveren?

Nee. Aflevering gebeurt exclusief via ons Pick-Up Point in Antwerpen of Amsterdam. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor het vervoer van je aankoop - check dus vooraf goed of je aankoop in je wagen past! 

 

Waar en wanneer kan ik mijn online aankoop komen afhalen?

Enkele dagen na je aankoop ontvang je van onze logistieke afdeling een uitnodiging met een link naar een online kalender-applicatie. Hiermee kan je makkelijk je persoonlijke ophaalmoment selecteren en reserveren, en dit tot 21 kalenderdagen na ontvangst van deze link.

Refurnified organiseert haar afleveringen wekelijks op volgende momenten:

  • Pick-Up Point Antwerpen Merantistraat 1 - Unit S9 | 2030 Antwerpen

Woensdag: 13u30 - 16u30
Zaterdag: 9u30 - 16u30
Zondag: gesloten

 

  • Pick-Up Point Amsterdam | Scannerstraat 7 | 1033 RV Amsterdam

Zaterdag: 10u30 - 17u30
Zondag: 11u30 - 17u30

 

Jouw tweedekans-aankoop kan alleen op het door jou gekozen moment afgehaald worden: je kan dus geen afspraak maken op andere dagen of uren. Probeer deze termijn steeds te respecteren om het voor iedereen vlot te laten verlopen.

 

Wat als mijn aankoop op moment van afhalen niet in mijn wagen blijkt te passen?

Alle afmetingen vind je duidelijk terug op de productpagina's - zorg er dus zeker voor dat je over een voldoende ruim voertuig beschikt.

Liep er ondanks alles toch iets mis bij de aflevering - en slaagde je er niet in je aankoop (integraal) mee te nemen? Contacteer ons dan even, en we bekijken samen met jou of er alsnog een mouw aan te passen is.

 

Wat als ik mijn aankoop niet kan komen afhalen noch op het door mij ingeplande afhaalmoment? Is er een 'no show'-fee?

Blijk je onverwacht helaas niet in de mogelijkheid om je Refurnified-aankoop op te komen halen op het door jou gekozen moment, contacteer ons dan zeker op info@furnified.com zodat we uitzonderlijk een nieuwe, extra kalender-afspraak kunnen laten inboeken.

Deed je dit immers niet, en kwam je niet opdagen, dan beschouwen we je aankoop als een herroeping, en zullen we je order helaas moeten annuleren.

Het klaarzetten en verwerken van jouw bestelling nam evenwel heel wat tijd in beslag. Bovendien is het erg jammer zijn dat een gewild artikel onnodig gereserveerd bleef, waardoor andere geïnteresseerde kopers hun kans verkeken zagen.

We zullen je daarom het aankoopbedrag terugbetalen met een vermindering van 30% aan administratieve en logistieke kosten (met een minimum van €50,00) - we hebben het volste vertrouwen in je begrip hiervoor.

 

 

Wat met mijn transport- en brandstofkosten?

Deze zijn in elk scenario voor jouw rekening, en kunnen nooit gecompenseerd worden door Refurnified.

 

Is mijn aankoop verpakt?

Nee. Stocksale-items zijn nooit verpakt. Verpakking en veilig transport moet je zelf regelen.

 

Voorziet het Pick-Up Point helpende handen?

Ja. Onze magazijnmedewerkers dragen je aankoop heel graag tot aan - en indien nodig: tot in - je wagen. Sommige items kunnen behoorlijk zwaar zijn, en we willen niet dat je je een breuk tilt!

 

Kan ik mijn aankoop retourneren?

Nee. Refurnified tweedekansjes kan je niet retourneren. Wanneer je aankoop het Pick-Up Point verlaten heeft, behoort een teruggave niet meer tot de mogelijkheden.

Je was immers in de mogelijkheid je aankoop grondig te inspecteren in het Refurnified Pick-Up Point en – bv. bij niet-conformiteit of een tegenvallende look – je aankoop ter plekke te herroepen.

  

  1. MONTAGE, ONDERHOUD, EN GARANTIE

Is er garantie op stocksale items?

Ja. Er geldt een wettelijke garantietermijn van 1 jaar, startend vanaf het moment van aflevering via het Refurnified Pick-Up Point. Ervaar je binnen deze periode onvolkomenheden die niet zichtbaar waren op het moment van aflevering, dan verbindt Refurnified zich er toe deze te compenseren.

De hoogte van deze compensatie wordt berekend op:

  • de tijd die verlopen is tussen het moment van aflevering en het moment van melding van het probleem;
  • de grootte van de onvolkomenheid
  • en/of de impact ervan op het gebruik en/of de beleving van het aangekochte product.

 

Kan ik bij jullie terecht voor montage-, onderhouds- of reparatietips?

Zeker. Contacteer ons hiertoe via info@furnified.com en we bezorgen je met plezier de nodige info!